Lista mea de bloguri

Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 8 iunie 2011

Ganduri..

Pe mine nu ma poate pacali nimeni cu lozinci de genul "Ce rau se traia pana in 1989!?". Eu care am trait si atunci (aveam in 1989, 45 de ani) pot afirma ca nu era chiar asa de  rau cum MINT propagandiștii ”capitalismului de cumetrie”. Era rau ca nu puteai sa vorbesti liber despre orice te nemultumea, ca nu era libertatea presei, ca erai urmarit de securitate, daca "vorbeai contra regimului", ca nu puteai sa calatoresti peste hotare, etc. Dar, mai erau si lucruri care, intr-o societate umana adevarata, trebuie sa existe(dupa parerea mea) si anume: un loc de munca sigur, locuinta, asistenta medicala primara gratuita, siguranta in societate,etc. Dupa parerea mea, pe acea societate trebuia cladita democratia pe care am visat-o. Eu am mai spus-o si o repet, acest tip de societate care se bazeaza pe cerere si oferta "si-a trait traiul, si-a mancat malaiul", pentru ca, nu mai sunt resurse în primul rând (Acestea trebuie rationalizate si distribuite cu grija, in acelasi timp, facute cercetari pentru descoperirea altora. Nu putem lasa aceasta grija pe seama "privatilor" care, de regula, isi urmaresc doar scopurile lor mercantile. Cel care trebuie sa faca acest lucru TREBUIE SA FIE STATUL, indiferent cum s-ar numi el) și, în al doilea rând că nu poți să introduci legile junglei în societatea umană (Cel mai puternic trăiește, ceilalți Dumnezeu cu mila !). Voi tinerii din ziua de astazi aveti o mare responsabilitate, TREBUIE SA RECONSTRUITI SOCIETATEA IN CARE SA TRAIASCA COPII VOSTRI. Noi parintii vostri, de bine de rau, v-am crescut cum am putut, v-am educat frumos, fiind mai tot timpul acasa, nu in Italia sau prin te miri ce tara de pe glob. Am fost prezenti cand ati intrat la gradinita, cand ati pasit in clasa I, cand ati dat examen la liceu sau scoala profesionala, cand ati devenit studenti, etc., etc. A fost rau? Nu cred! Acuma este rau cand voi, copiii acestei tari ati devenit maturi si, nu aveti la ce visa. Sau, chiar daca mai aveti vise, cum se vor indeplini ele? Nu vreti o casa a voastra? Nu vreti o slujba sigura? Nu vreti sa va faceti concediile cu familia? Noi, parintii vostri, aceste facilitati, le-am avut! Din pacate, voi aveti doar libertatea de a visa, la aceste lucruri. Unii au norocul sa le indeplineasca altii, marea majoritatela, raman doar cu visele neindeplinite. Din pacate, in loc sa "reparam" acea societate "defecta", am imbratisat o himera, pe care ne-au vandut-o, la second hand, cei care astazi, sunt si mai bogati, pe seama resurselor tarii noastre. Inca nu este prea tarziu. Voi, tinerii de astazi TREBUIE sa va ganditi, la ce veti lasa mostenire copiilor vostri. Aveti cea mai puternica arma, VOTUL. El este ineficient daca, prezenta la vot este mica dar, daca aceasta este mare (70-80%) puterea ei este EXTRAORDINARA. TREZITI-VA !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu