Lista mea de bloguri

Totalul afișărilor de pagină

marți, 4 mai 2010

Nu vreau sa fiu...

Nu vreau sa fiu ipocrit si de aceea trebuie sa recunosc, ca atunci cand am fost muscat de un caine comunitar, in Bucuresti, le-am dorit moartea. Dar, dupa aceea, gindindu-ma mai bine, am ajuns la concluzia ca bietul animal (cel care m-a muscat) nu avea nici o vina. Era noapte, era teritoriul lui, si practic, el a procedat asa, cum am proceda fiecare om, daca cineva ar da buzna in curtea sau casa noastra. Ne-am apara proprietatea! Asta nu inseamna ca sunt de-acord, ca ei sa mai stea pe strazi. Sunt CONVINS, ca sunt mari interese financiare la mijloc. De aceea nu se doreste, ca acestia, sa fie stransi in adaposturi. Imaginati-va, ca sunt sute de mii de euro (daca nu milioane) anual, care se cheltuie cu intretinerea acestora. Cum sa renunte unii la o asemenea sursa de venit? Si totusi, trebuie rezolvata aceasta problema. Asa nu se mai poate! Solutii sunt si societatea civila ar trebui sa faca presiuni, pentru ca cei care iau decizii, sa legifereze rational si in spiritul civilizatiei umane.
Eu propun ca aceste animale sa fie prinse, sterilizate, vaccinate, microcipate si adapostite temporar, in stabilimentele existente. Intre timp, sa se legifereze, in procedura de urgenta, un parteneriat cu asociatiile de proprietari care sa ia in ingrijire, cel putin un animal. Acestor asociatii sa li se asigure adaposturi standardizate (cum s-a procedat si cu chioscurile de ziare), asistenta veterinara, etc. Pe masura ce cainii comunitari vor fi "repartizati" la asociatii, si se vor face locuri libere in adaposturile deja existente, se vor prinde toate animalele, pana cand orasele noastre vor arata ca in occident, cel putin, din acest punct de vedere. Trebuie sa intelegem ca ele nu au nici o vina, ca au venit pe lume. Daca exista, noi oamenii, trebuie sa gasim o solutie rationala si in spiritul maralei crestine, sa avem grija de ele, cat Dumnezeu le va ingadui sa traiasca pe acest pamant.
O sa spuna unii ca nu sunt destui bani. Foarte adevarat! De aceea va propun, ca in legea care va fi adoptata, sa se prevada o suma modica (unul, doi lei), care sa fie platita anual, de fiecare contribuabil, atunci cand plateste darile catre stat. In acest fel, autoritatle locale, vor avea destule fonduri pentru rezolvarea acestei probleme. Sunt convins ca sunt si alte propuneri, mai bune decat a mea. Important este ca sa se rezolve, odata pentru totdeuna, aceasta problema.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu