Lista mea de bloguri

Totalul afișărilor de pagină

joi, 20 martie 2014

ÎNVĂȚAȚI CARTE!

  Merg pe stradă și întâlnesc tot felul de oameni. Din păcate, văd copii fără căpătâi (așa-zișii ”aurolaci), oameni fără adăpost care-și târâie pungile, cu puținele lucruri pe care le mai au (uneori, din păcate, mai au și câte un copil mic), câini fără stăpân și, multă, multă tristețe pe chipurile îmbătrânite, prea devreme, ale unora. Și, Statul, pe care noi cetățenii îl alimentăm cu taxe și impozite, se face că nu vede această realitate cutremurătoare. Suntem în democrație!? Așa arată democrația!? Eu încă mai sper că mă înșel dar, dacă așa arată democrația prefer o societate cu un sistem autoritar, unde Statul să fie puternic și, să regleze toate aceste anomalii. Ce contează ca ai libertate, daca nu ai LIBERTATE MATERIALĂ !? Este cea mai cinică societate, în care există abundență de mărfuri dar, puterea de cumpărare este tot mai scăzută. Nu cred că este normal, indiferent ce zic ”deontologii lui pește”. Eu (am mai scris aici) am trăit și în perioada de până in 1989 dar, nu era atâta mizerie(din toate punctele de vedere). Evident că nu regret acea societate dar, mă doare că nu am reușit, după 1989, să înlocuim acea societate cu una NORMALĂ, în care, cel care are un serviciu să-și poată întreține familia lui (nevastă și copii), în care, să poți merge pe stradă fără frică, în care să mergi cu încredere la doctor (spital), fără să-ți fie teamă că te vei îmbolnăvi mai rău sau, și mai tragic, chiar să mori, în care, să poți să-ți trimiți copii la școală unde, gratuitatea învățământului să nu fie doar un slogan, în care, să te simți OM iar cei care te reprezintă, în forurile de conducere ale ȚĂRII, să fie cei mai buni dintre noi etc. Sunt eu prea pretențios!? Sunt eu prea idealist!? Atunci, alte țări cum pot să aibă rezolvate aceste probleme !? Înseamnă că SE POATE numai că, în România, au ajuns ”la putere” cei pe care i-a nominalizat deputatul Ioan Munteanu (citiți postarea anterioară, ”De ce atâta zbatere”). Aceasta este tragedia acestui popor, că nu reușește să discearnă între Bine și Rău, între Lumină și Întuneric, până la urmă.
  Am mai scris despre una din soluțiile care, pe termen lung, ar rezolva, o parte, din aceste lucruri care trenează de zeci de ani in România și anume, despre NECESITATEA instrucției școlare, CU ADEVĂRAT gratuite, unde, TOȚI copii acestei țări să învete carte serioasă, unde, să se respecte cadrele didactice, de la educatoare pană la profesorii universitari, unde, promovabilitatea să fie funcție de gradul de asimilare a cunoștințelor, nu de dragul statisticilor, ca să dea bine nu știu pe la ce reuniuni (pe cine încurcă dacă unii vor mai rămăne și corigenți sau repetenți!?; ce dacă vine la corigență la toamnă sau, mai repetă anul!?; dacă nu vor aceste lucruri, atunci să învețe; dacă nu pot să învețe, nu-i nici o tragedie, sunt și alte forme de școlarizare unde, se pune accent pe deprinderile practice; nu-i obligatoriu, ca toți copii să termine liceul sau facultatea etc.). Se uită sau, mai grav, nu se cunoaște că, cea mai mare și profitabilă INVESTIȚIE  pe care un Stat ”sănătos la cap” ar trebui să o facă, este INVESTIȚIA ÎN FORȚA DE MUNCĂ. Și, când îi aud pe unii „deontologi” spunând că, sistemul de educație nu este PRODUCTIV !?, îmi vine așa, o senzație de deznădejde și de furie.
  Până se TREZEȘTE acest Stat, adormit în propriul proiect, vă rog, pe toți cei care citiți aceste randuri, să îndemnați pe toți copii și părinții, pe care îi cunoașteți, SĂ FACĂ TOATE EFORTURILE,  pentru ca, cei de varstă scolară, să ”învețe carte”.
 Copilul este ca o plantă care, dacă îi dai ce-i trebuie, crește și înflorește frumos iar, ”fructele” lui  intră în ceea ce noi numim, progresul societății umane.
  Doamne ajută!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu