Lista mea de bloguri

Totalul afișărilor de pagină

vineri, 17 mai 2013

DULCE COPILARIE !






Eram copil, cam de 6-7 anisori. Era in perioada "intovarasirilor", o perioada ce a precedat "colectivizarea". Venise la noi in comuna (pe atunci, satul meu era comuna) o inginera agronom si, pentru ca eram cu casa vis-a-vis de viitorul sediu al CAP-ului (unde lucra inginera), mama a fost rugata, de notabilitatile timpului, s-o primeasca in gazda pe acea doamna. Pe atunci, ca si acum, WC-ul era in fundul curtii. Numai ca, atunci, acel loc era doar functional. Adica, era o groapa acoperita cu scanduri care aveau, in mijloc, decupat un patrat, cat sa nu cazi, iar "roata imprejur" era imprejmuit cu "beldii" (tulpini de canepa), iar in fata era o impletitara, din acelasi material, pusa, in asa fel incat, sa nu "te vada" cineva din exterior. Deasupra ... cerul liber!
Intr-o zi, eram in acel loc si incercam "sa-mi eliberez" organismul, de substantele rezultate in urma digestiei multor lucruri comestibile, de la fructe, dulciuri etc. ca orice copil de la tara, din acea vreme. Deodata, o aud pe doamna inginera (ii cunosteam glasul, deja), strigand : "Faceti loc, faceti loc..." Apoi, o aud si pe mama tipand : "Vasilica... iesi afara, de-acolo..." Eu speriat, de-atata strigate, cum stateam pe vine, scot capul, dupa acea, asa-zis usa, sa vad, ce se intampla. Cand colo, o vad pe inginera alegand, de mama focului, spre locul unde eu stateam, pana atunci, linistit si, cand mi-a vazut capul itindu-se din WC, a tipat disperata : "Iesi afara..." Eu speriat, cu pantalonii scurti in vine, am iesit facandu-i loc, ca un fel de stafeta, la un concurs de antletism. Numai ca, stafeta, in cazul asta, era locul de la WC. Am fugit repede de-acolo, sa-i creez intimitatea necesara unei "doamne", pentru a se "usura" si ea, ca deh, pana la urma, toti suntem oameni, nu!? Cand a reusit sa-si rezolve problema, a venit la mama, unde eram si eu si, rosie ca un rac, de rusine, si-a cerut mii de scuze.
Mi-am amintit, de aceasta intamplare, cand ma mai gandesc, din cand in cand, la copilaria mea, care, acum imi dau seama, in pofida lipsurilor de tot felul, a fost, tare frumoasa !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu