Lista mea de bloguri

Totalul afișărilor de pagină

vineri, 11 mai 2012

Despre fragilitatea noastra.

Am vazut ieri, la o emisiune de televiziune, un mare actor roman care este foarte bolnav. Din nefericire, este inca relativ tanar si, ar fi pacat, sa "fie tare", adica teapan, adica mort cum, cu atata umor negru, incerca sa braveze dar, pana la urma, ACTORUL a fost invins de OM si l-au podidit lacrimile. Cata tragedie! Si cand te gandesti ca totul a inceput de la o "goanga", cum spunea el, adica, de la o capusa de padure, care l-a intepat la o partida de vanatoare. Nu-i absurd? Confesiunile sale, mi-au adus aminte de un crampei din viata mea, cand, am avut o criza renala, cauzata de o piatra la rinichi, cat un bob de piper. Atunci am simtit, cu adevarat, ce inseamna durerea fizica. Patru zile si patru nopti am suferit ca un caine, neputand sa stau, in nici o pozitie. Singura mea preocupare era sa ma plimb pe holurile spitalului, ca sa "pacalesc" cat de cat durerea, atunci cand calmantele isi incetau efectul. Atunci cand nu ma plimbam, stateam in salon, ghemuit langa pat rugandu-ma la Dumnezeu sa-mi ia durerea. Ajunsesem sa-mi doresc moartea (si, credeti-ma,  nu este o figura de stil), atat de intensa era durerea. Acest cuvant "durere" imi aduce aminte de un alt mare actor roman care, intrebat de un reporter, daca ii este frica de moarte a raspuns, pana la lacrimi de sincer: "Nu-mi este frica de moarte ci, de suferinta!" Luati aminte dragii mei, cei care cititi aceste randuri si, pregatiti-va pentru anii cand nu veti mai fi "puternici" si feriti de boli, si pregatiti-va organismul vostru, ca sa poata rezista la orice virus sau ceva asemanator. Este stiut, ca organismul uman este cea mai perfecta organizare, a unei fiinte vii. Nu trebuie decat sa-i dam, tot ce este necesar, pentru "a functiona". El are mecanisme de autoreglare, pentru toate problemele. Noi, "posesorii" acestor corpuri trebuie sa le  dam VITAMINE si MINERALE, care se gasesc in fructe si legume. Atat. Restul face corpul  nostru  fizic si spiritual, cu care ne insotim de-alungul vietii noastre pamantene.
 Va recomand, sa va informati, ce este bine sa mancati si sa beti si, sa nu faceti prea mari excese. Atunci cand le faceti, sa-i dati, asa cum am scris mai sus, VITAMINE si MINERALE si el, umilul vostru corp isi va reveni. Altfel, aceste excese "nereparate" vor duce sigur la boli pe care, din pacate, unele dintre ele, nu le poate vindeca nimeni. Acum cand sunteti tineri, asemenea sfaturi sunt privite cu un zambet ingaduitor. Mai tarziu, cand veti deveni mai intelepti, o sa va aduceti aminte de ce va scriu eu aici. Si eu am fost ca voi si, din pacate neavand, ca acum, aceasta sursa de informare imensa, care este internetul, am trait in ignoranta, din acest punct de vedere. Am avut noroc cu tatal meu, Dumnezeu sa-l ierte, care lucra la un centru experimental in domeniul agriculturii. Avea acolo pomi fructiferi, vita de vie si legume. De primavara pana toamna tarziu, eu  mancam foarte multe fructe si legume. Am facut asta instinctual, ca orice fiinta vie. Acum imi dau seama, ce bine i-am facut corpului meu. Va doresc multa sanatate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu