Lista mea de bloguri

Totalul afișărilor de pagină

duminică, 6 iunie 2010

Am fost...

Am fost plecat la tara. Acolo este alta lume! De fapt, nu acum am observat acest lucru, doar ca acum il spun pentru voi. Cred ca cei care mai aveti rude pe la tara, ati observat si voi acelasi lucru. Satele sunt populate cu batrani bolnavi, cei mai "tineri" au in jur de 50 de ani, restul populatiei este plecata din tara, prin Spania, Italia, etc. La scoala din sat mai sunt cateva zeci de copii si invata in clase simultane (parca asa se numesc). Fac doar patru clase. Restul claselor, pana la opt, il fac la comuna. Drumul pana acolo il parcurg cu un microbuz, second hand, si in care incap toti copiii din sat, din clasele cinci-opt. Acum vreo patruzeci de ani, scoala era de opt clase si numai intr-o clasa erau douazeci, treizeci de copii. Facand o mica socoteala, natalitatea a scazut aproximativ de sase, sapte ori. Am uitat sa va spun, ca satul meu este aproape de oras(la zece km). Oare cum o fi in satele alea izolate? Dintre nepotii si nepoatele dinspre frati si surori(am fost sase copii la parinti) doua nepoate au plecat in strainatate, alta se pregateste sa plece in aceasta luna, si cred ca acesta e doar inceputul. Unde vom ajunge? Am discutat cu ele, si mi-au spus ca se vor intoarce, cand situatia se va normaliza, din punct de vedere finaciar, in sensul, ca munca in Romania sa fie platita la adevarata ei valoare. Pana atunci, vor respira aerul strainatatii, facandu-i pe parintii lor sa tresalte, a ingrijorare, la fiecare sunet al telefonului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu