Lista mea de bloguri

Totalul afișărilor de pagină

joi, 3 ianuarie 2013

Suntem atat de fragili !




Cu fiecare disparitie a unui semen de-al nostru, fie el apropiat sau pur si simplu necunoscut, ne dam seama cat de fragili suntem, ca fiinte muritoare. Si-mi pun mereu aceeasi intrebare : "La ce bun atata zbatere ?" De ce trebuie sa se faca atata nedreptate celor fara de putere cand, la un moment dat, rege sau cersetor, dispar, in acelasi mod, prin moarte si, lasa o amintire doar ? Daca lasam doar o amintire, de ce nu ne straduim ca ea sa fie una frumoasa ! De ce nu ne gandim, cat suntem in viata, sa facem in asa fel incat, SA NU FACEM RAU CU BUNA STIINTA ? Pentru ca, vrand nevrand, nu poti sa impaci pe toata lumea, dar cel putin sa nu faci rau intentionat, se poate. Iar daca faci rau, fara sa-ti dai seama, incearca sa indrepti acel rau. Este atat de simplu ! In acelasi timp, cum va imaginati ca unuia ca Hitler, de exemplu, sa-i fi trecut prin cap sa nu faca rau ? Dar stiti de ce ? Pentru ca el era NEBUN. Si mai nebun decat el, au  fost toti aceia care l-au urmat si, i-au executat ordinele. Si atunci, eu imi pun, demult, o intrebare fireasca. De ce conducatorii LUMII nu hotarasc acum, cand, nu este prea tarziu, sa se legifereze obligativitatea unui control medical, de specialitate, la intreaga populatie, privind starea psihica !?! Cati oameni nevinovati mai trebuie sa moara ( vezi cele mai recente cazuri din Norvegia si SUA) pentru a constientiza ca acest control psihiatric  trebuie sa devina obligatoriu, ca cel pe care il facem pentru TBC ? Ia imaginati-va ca, la un moment dat, ar "lua-o razna" mintea unuia cu acces la butoanele nucleare ! Ce scuza am avea noi, cei care am lasat ca asa ceva sa se intample !?! In alta ordine de idei, aud tot mai des, ca societatea capitalista este tot ce are mai bun, la ora actuala, umanitatea. Mai sa fie! Pai daca este asa de buna de ce nu are grija de TOTI oamenii de pe planeta !?! De ce unii au atata bogatie ca nu pot s-o consume in "n" generatii iar altii mor de foame? Eu nu zic sa se dea de pomana la nimeni, decat la cei care nu pot, intr-adevar, sa munceasca dar la cei apti de munca sa li se asigure locuri de munca, ca sa poata sa se intretina singuri. Statul a fost inventat, tot de oameni, ca sa conduca societatea. In concluzie el, STATUL trebuie sa fie puternic ca sa se poata impune si sa conduca corect societatea umana. Teorii precum statul minimal, vehiculate de unii si de altii, sunt la fel de nocive ca si teoria junglei, unde cei mai puternici stapanesc pe cei mai slabi. Atunci, la ce mai este  buna instructia scolara daca, la final, in societatea functioneaza "legea junglei"? Eu cred cu tarie ca, TREBUIE  regandit modelul de societate umana. Omului trebuie sa i se dea posibilitatea sa-si castige cinstit existenta, iar STATUL trebuie sa asigure, prin mijloace legale, ca acest DREPT sa nu-i fie ingradit nimanui. Asa vad eu societatea umana, in care as dori sa traiesc. Asta, in care traiesc eu acum, seamana tot mai mult, cu jungla de care scriam mai sus. Din pacate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu