Lista mea de bloguri

Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 26 februarie 2011

Ce fel de conducatori sunt acestia?

Ne uitam la tot ce se intampla in tara si eu, cel putin, nu pot sa inteleg, din punct de vedere rational, atitudinile unor conducatori. Ce poti sa spui despre cineva care, in loc sa conduca cu gandul la binele comun, el se gandeste cum sa ramana in functie, prin orice mijloace, si de regula, acestea sunt la limita legii! Ce interes national! Ce daca unii oameni, prin masurile aberante luate, de-abia supravietuiesc! Ce daca ne pleaca medicii din tara! Ce daca, in pofida eforturilor majoritatii profesorilor, care inca mai fac eforturi personale in a instrui si educa elevii si studentii, invatamantul nu este privit ca o prioritate nationala decat la modul declarativ! Ce daca in agricultura nu exista o viziune pe termen mediu si lung pentru a asigura, macar acestui popor, hrana necesara! Si exemplele pot continua. Concluzia? Tara este in haos! Si, conducatorii nostri nu au nici o treaba! Lor sa le mearga bine si sa ramana, cat mai mult, acolo unde sunt acum, adica in jilturile puterii. Si nu inteleg de ce am mai intrat in structurile euroatlantice( de fapt eu inteleg) atata vreme cat ne merge mai rau. Eu cred ca trebuie sa gasim cauzele acestei realitati halucinante. Si, dupa parerea mea, cauza principala a crizelor de toate genurile consta in GOANA DUPA INAVUTIRE, LA NIVEL INDIVIDUAL(LACOMIA), a unor asa zisi "conducatori", care exploateaza conditiile favorabile acestui "deziderat", profitand de forma actuala a organizarii statului national. Setea aceasta de a avea cat mai multa bogatie si, daca se poate, intr-un timp scurt si fara prea multa munca, are si un efect contagios imbolnavind si pe o parte din cei care, pana mai ieri, nu manifestau asemenea "simptome". Se profita de legile in vigoare care, parca intentionat, au fost facute imperfecte ca sa poata fi "folosite" pentru tot felul de "inginerii" care au un singur scop final, IMBOGATIREA unor indivizi. La noi, in loc sa se intample ca in tarile civilizate, atunci cand se constata ca o lege nu este buna, in sensul ca legea respectiva sa fie completata(amendata) cu o prevedere care sa "repare" o scapare a legislativului, la noi spuneam, se fac alte legi, ori de cate ori vine alt partid la putere. Si tot asa, de 21 de ani, in loc sa progreseze, in mod natural, Romania inainteaza precum melcul, in comparatie cu alte state care, au trecut de mult de noi. Si eu ce parere sa am, despre unii care ne conduc si care, stiind toate acestea pe care le-am afirmat mai inainte, emit ideia ca trebuie sa RECUPERAM DECALAJUL dintre noi si tarile civilizate! Este foarte adevarat, dar ei spun asta, stiind ca nu vom putea face asta in vecii vecilor. Ei o spun ca pe o lozinca mincinoasa.Pe ei ii intereseaza numai familiile si prietenii lor. In rest "Dumnezeu cu mila"! Nu sunt ei niste TICALOSI ORDINARI?
De aceia, dupa parerea mea, organizarea statala actuala nu mai corespunde din punct de vedere istoric. Tinand cont de faptul ca resursele de orice fel sunt limitate, statul ar trebui sa devina foarte puternic pentru a putea sa gestioneze rational exploatarea acestora in folosul societatii. Risipa care se observa acum, ma determina sa afirm ca distribuirea acestor resurse materiale la nivel de individ, trebuie regandita. Vorba unui coleg de-al meu: "nimeni nu mananca cu doua guri". Si-atunci de ce sa se permita unora sa aiba atata bogatie incat, practic, sa nu aiba timpul fizic necesar, de-a lungul mai multor generatii din familiile lor, sa o consume! Unde este logica? Unde este echitatea? Eu inteleg ca nu suntem egali dar putem fi etici, nu! Ce fel de societate este aceasta, in care un fotbalist are de zeci de ori mai multi bani decat un doctor, profesor, politist, etc? Eu nu spun ca fotbalistul, cantaretul, omul de afaceri, etc. nu ar trebui sa castige dupa munca pe care o depune, dar aceste venituri sa fie cat de cat echitabile, dupa niste criterii vizand importanta sociala a muncii fiecaruia. Si apoi trebuie avut in vedere necesitatea unui trai decent, nu cum este acum, unii foarte bogati si altii foarte saraci. NU SUNT ADEPTUL EGALITARISMULUI, dar, nici asa cum este acum nu este corect. Fiecare meserie sau ocupatie trebuie pusa intr-o ierarhie sociala, functie de anumite criterii. Statul trebuie sa-i asigure fiecariu cetatean posibilitatea legala de as castiga existenta. Afirmatia precum ca, STATUL nu are nicio obligatie fata de cetatean, in aceasta privinta, este o imbecilitate fara margini. Atunci de ce mai platim taxe si impozite? Altfel, am putea sa traim ca in jungla, nu? Vedeti cata prostie este in capul unora?
Evident ca nu sper ca, in viata aceasta, cata mi-a mai ramas, sa mai apuc o astfel de societate, dar imi doresc ca macar nepotii mei, pe care ii astept sa mi-i trimita Dumnezeu, sa traiasca intr-o societate normala, unde competenta, talentul, munca, calitatile morale, etc. sa fie cele mai importante criterii de apreciere si implicit de recompensare materiala a oamenilor.
Ce visator sunt!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu