Lista mea de bloguri

Totalul afișărilor de pagină

duminică, 28 februarie 2010

20 de ani pierduti

Mi-am facut si eu blog. Pot sa spun ca sunt un pic fericit pentru ca de-acum inainte voi fi si eu "auzit", cel putin de unii dintre voi, cei multi si onesti si, de ce nu, si de cei care au putere de decizie in aceasta tara.
Dintotdeauna, mi-am dorit sa-mi spun punctul de vedere in legatura cu devenirea tarii noastre dupa decembrie 1989. Cred cu tarie ca majoritatea oamenilor din aceasta tara gandesc ca mine. Eu cred ca, daca, dupa decembrie 1989 (las istoricilor sa afle adevarul daca a fost revolutie, lovitura de stat, sau ce-o mai fi fost), venea la conducerea tarii un om adevarat, cu dragoste de tara, cu spirit de sacrificiu, fara influente straine, etc. Romania era astazi o tara, cel putin, normala. Ganditi-va ca nu aveam nici o datorie externa, aveam bani de incasat de la unele tari, aveam o industrie care putea fi modernizata, o agricultura cu pamantul comasat (francezii spuneau, dupa revolutie, ca noi am avut o sansa istorica sa redevenim granarul Europei tocmai datorita comasarii pamantului si exploatarii lui eficiente. Mai spuneau ca ei se chinuie de zeci de ani sa comaseze suprafetele agricole ale Frantei dar nu au reusit. Unii or sa spuna ca C.A.P-urile au fost o prostie. Este adevarat dar numai la capitolul proprietate, la cel al exploatarii era un sistem modern si eficient. Se puteau emite acte de proprietate pentru cei deposedati in mod abuziv si se continua exploatarea pamantului in sistem centralizat), un sistem de irigatii pentru milioane de hectare, complexe de crestere a porcilor, complexe de crestere a pasarilor, piete de desfacere asigurate pentru tot ce produceam in tara, un sistem bancar solid, etc. Va imaginati unde am fi fost astazi? Dar din cauza unora (nu vreau sa-i numesc, pentru ca ii cunoasteti) care sau autointitulat "conducatori" si s-au cocotat la conducerea Romaniei, aceasta, practic, a involuat din punct de vedere economic si social. Ce interese or fi avut sa distruga aceasta tara, nu stiu. Stiu un singur lucru, ca istoria adevarata nu-i va ierta. Mai devreme sau mai tarziu va veni vremea sa fie judecati, fie si in lipsa, pentru genocidul pe care l-au produs acestui popor. Are cineva curajul sa faca o statistica in legatura cu tragediile petrecute in tara noastra datorita plecarii fortei de munca prin tarile Europei? Stie cineva cati copii, barbati si femei sau sinucis de dorul fiintelor dragi plecate peste hotare? Cate familii s-au dastramat tot din aceasta cauza? Raspunde cineva pentru aceste lucruri? Culmea tupeului este ca tot ei, cei care au distrus aceasta tara vin la televizor si ne dau noua lectii. Nu-i frumos? Oameni buni, pana in 1989 societatea era cat de cat structurata (Nu sunt fanul acelei forme de guvernare. Ma refer pur si simplu la competente.). Nu zic ca atunci nu existau incompetenti, dar parca erau mai putini. Acum uitati-va si voi. Ai uneori impresia, ca unii "nu au toti neuronii acasa". Cred ca v-ati confrutat, cel putin o data, dupa 1989, cu decizii absurde ale unor, asa zisi conducatori, care v-au afectat viata. Ce poti sa gandesti despre unii care habar nu au de unele lucruri, si sunt numiti politic, pe anumite functii, unde nenorocesc, din punct de vedere profesional, pe unii profesionisti in adevaratul sens al cuvantului. Cei care conduc destinele acestei tari ar trebui sa se trezeasca in al 12-lea ceas si sa lase profesionistii acolo unde este nevoie de performanta. Ar trebui sa stie, cei care ne conduc, ca Dumnezeu l-a inzestrat pe fiecare om cu anumite calitati, fizice si intelectuale, care il recomanda pentru o anumita profesie. Nu toata lumea poate sa fie, conducator de oameni, doctor, inginer, profesor, sudor,etc. Fiecare este facut pentru o anumita profesie unde poate sa performeze. Altfel ajunge un incompetent din start. Profesorul meu de filozofie imi spunea ca fiecare om are un prag de unde incepe incompetenta. Daca nu-ti dai seama la timp, cand ajungi la acest prag, ai toate sansele sa ajungi un incompetent, chiar daca pana atunci te descurcai in meseria respectiva. Am sperat in 1996, odata cu alegerea lui Constantinescu ca Presedinte al Romaniei ca totul se va shimba in bine. Ma asteptam ca acesta, sa elaboreze cu ajotorul profesionistilor din fiecare domeniu (economie, agricultura, invatamant, sanatate, etc.) strategii de dezvoltare pe termen mediu si lung si care sa fie puse in aplicare indiferent de cine venea la conducerea tarii. DE CE NU S-A PROCEDAT ASA? Poate cineva sa-mi raspunda? Sunt convins ca voi, cei multi si cinstiti (am acesta convingere din adacul sufletului), aveti raspunsul pe care indraznesc sa-l subliniez si eu. Pentru ca au fost interese individuale si de grup. Pentru ca unii au fost atat de incompetenti si corupti incat nu le-a pasat de acest popor tolerant si cu o doza de suportabilitate a saraciei extraordinara. Pentru ca unii pur si simplu au tradat tara unde s-au nascut pentru niste comisioane (a se vedea Romtelecomul, flota, Petromul,etc.). Ce poti sa gandesti despre acesti oameni? Si culmea tupeului, tot ei vin la televizor, sa dea solutii pentru iesirea tarii din saracia lucia in care au bagat-o. Mai tupeistilor, chiar nu va este rusine? Voi credeti ca veti scapa de o judecata dreapta? Chiar daca aceasta se va intampla dupa disparitia voastra biologica, dreptatea tot va veni. Voi v-ati gandit, cel putin o clipa, ca poate urmasii vostri vor patimi pentru raul pe care l-ati facut acestei tari? Ce vina au ei ca voi ati facut atata rau?
Sa dea Dumnezeu ca generatia mea sa mai prinda primenirea acestei tari si sa ne bucuram cu totii de normalitate si bunastare.
Dumnezeu sa ne ajute!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu