Lista mea de bloguri

Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 3 iulie 2013

LASA-L FEMEIE SA INTREBE, CA ASA INVATA !?



Mi-am amintit de doua intamplari reale, pe care le-am auzit, acum cativa zeci de ani, de la fostii mei camarazi.

1. Doi parinti tineri, mai cu putina scoala, si cu baiatul lor, aflat la varsta intrebarilor, au venit de la tara in oraselul lor mai apropiat, pentru diverse cumparaturi. In timp ce mergeau prin oras, cel mic curios din fire, ca orice copil, aflat le varsta intrebarilor, cand vedea cate ceva il intreba pe tatal sau : "Te-i ata!?(Ce-i asta). Tot asa, mergand ei prin oras, si copilul vazand tot felul de lucruri, pe care mintea lui nu putea sa le priceapa, il intreba de zor pe tatal sau, acesta neraspunzandu-i la nici o intrebare. La un moment dat, mama copilului nemaiputand suporta insistenta celui mic de a afla raspunsuri de la tatal sau, izbucneste  : "Mai taci odata din gura, si lasa-l in pace pe taica-tau !". Barbatul simtindu-se vizat si, amintindu-si ca el este "capul familiei" ii zice femeii : "Lasa-l femeie sa intrebe, ca asa invata!?"

2. Un general conducea o aplicatie "pe harta". Era pe vremea lui Ceausescu. Asemenea aplicatii se executau in fiecare an la unitatile militare, in niste incaperi adecvate, unde incapeau toti cei care participau la asemenea activitati. La un moment dat generalul,  in dinamica acelei aplicatii, avea nevoie de un batalion de infanterie care, impreuna cu alte forte, sa formeze o grupare pentru un contraatac impotriva "inamicului". Se tot framanta el asa, si vorbea cu glas tare intrebandu-se "De unde sa iau eu un batalion!?" La un moment dat, un ofiter, mai cu putina experienta in ale aplicatiilor pe harta, crezand ca il poate ajuta pe comandantul aplicatiei si, in acelasi timp, sa se remarce in fata comandantului sau, ii zice : "Tovarase general, am gasit eu un batalion!" Generalul crezand in spusele ofiterului, odata se insenineaza si, adresandu-i-se acestuia ii zice : "Vino incoace, sa te pup!" si, luindu-i capul intre maini il pupa pe crestet, ca un parinte pe copilul sau. "Ia arata-mi, unde este batalionul?" Ofiterul ii arata unde "descoperise" batalionul, numai ca, cum va spuneam mai inainte, acesta neavand destula experienta in ale aplicatiilor pe harta, nu a observat ca acel batalion era "angajat in lupta cu inamicul" si deci, nu putea fi "folosit" pentru ce-i trebuia generalului. In momentul in care, ofiterul i-a aratat pe harta, generalului, unde se gasea batalionul cu pricina, acesta din urma obsevand... ce nu observase ofiterul, izbucneste cu furie : "Dute-n p...a m..ii!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu