Lista mea de bloguri

Totalul afișărilor de pagină

duminică, 30 iunie 2013

Accidentul din Muntenegru



Vorba romaneasca "despre morti, numai de bine!" eu o voi incalca si, daca gresesc, sper ca bunul Dumnezeu sa ma ierte. Multe s-au scris si, se vor mai scrie, despre acest tragic accident. Cand am aflat de nenorocirea intamplata in Muntenegru, prima mea explicatie, avand la baza si putina mea experienta in ale sofatului, a fost ca autocarul a avut viteza prea mare, ceea ce s-a si constatat, coroborat si cu alte cauze obiective. In acelasi timp, am afirmat, ca in calea destinului, nimeni nu se poate pune. Cu toate acestea, noi oamenii, putem sa limitam marja intamplarilor predestinate, DACA RESPECTAM REGULILE. Si aici, s-a constatat, in urma anchetei in derulare, ca  au fost incalcate cele mai elementare norme. De la aprobarea parasirii localitatii, de catre angajatul MAI, pana la celelalte avize, care nu au fost actualizate. Vorba aceea: "Cand este sa se intample, se intampla!" Ma intreb ca si voi, ce vina au avut acei oameni minunati, care in comunitatile lor erau iubiti si apreciati pentru calitatile lor, ca sa moara atat de stupid!? Ei si-au pus vietile lor in "mana" acelui sofer, care plin de sine si de incredere, in abilitatile sale in ale sofatului, nu a ascultat de rugamintile pasagerilor, de a merge mai incet. Eu care, nu am atata experienta in a conduce masini, atunci cand am carosabilul umed si drumul este ingust, incetinesc viteza, din instinct. Ma intreb, obsedant, de ce acest sofer cu experienta, nu a facut, ce face orice om normal, care este la volanul unei masini!? Am avut de-a lungul carierei mele profesionale, foarte multi colegi, de tipologia acestui nefericit personaj. Plini de ei, din cauza talentelor reale pe care le aveau, in domeniile respective, cu instinct de conservare redus, ironici, cu prea mare incredere in fortele proprii (lor, nu li se putea intampla nimic rau etc.) si care actionau, la limita regulilor sau chiar, in afara lor. Acestui tip de om, nu trebuie sa i se "dea pe mana", nici macar viata unei furnici. El este un pericol, chiar si pentru propria viata. Intalnesc, in drumurile mele putine, pe soselele patriei,  asemenea specimene de soferi, care sunt adevarate pericole publice. Vorba unora, mai cu experinta : "Cand conduci masina, in afara de faptul ca trebuie sa respecti regulile de circulatie, trebuie sa te feresti si de acesti "tampiti" ai soselelor".
Din pacate, cei care "l-au angajat" sunt autorii morali ai acestei catastrofe, fara precedent, in ultimii zeci de ani. Nimeni nu mai poate da viata inapoi, celor care au murit atat de stupid, din cauza unui "nefericit" dar, de aici inainte TREBUIE, ca toti cei care transporta pasageri, indiferent in ce mediu, terestru, subteran, naval, aerian sa fie verificati si paraverificati. Evident ca accidentele nu se vor elimina dar, cel putin, se pot limita  cauzele care duc la asemenea catastrofe.
Dumnezeu sa-i odihneasca, pe toti, inclusiv pe acel nefericit sofer care, sunt convins, asa cum am aratat mai sus, era plin de calitati dar, a avut PREA MARE INCREDERE IN SINE, ceia ce este un mare defect!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu